konfa

Varannan tisdag går jag med min son  A (jag arbetar som hans assistent) till en konfiramationsläsning.
En liten grupp med ungdomar som har olika funktonsnedsättningar.
Läsningen är satt på en enkel nivå, men med mycket dolt lärande.
Ledarna är bra. det är personer som inte blir stressade av att ungdomarna tappar tråden. Istället hakar dom på den nya tråden, knyter samman trådarna och fortsätter att nysta.
Idag klädde vi ut oss, jag fick en orange dräkt A fick en brun. Han kunde inte bestämma sig om han var en chokladkaka eller en pepparkaksgubbe...
A överraskar mig, för han kan jättemycket om kristendomen. Men så minns han också allt han läst, det finns kvar som fastklistrat.
Ja försesten, alla i gruppen är jätteduktiga.
Det kommer att bli två terminers läsning att se fram emot :)

A katarinahissen -08

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0